Αφαίρεση με αφαιρετέο μικρό αριθμό

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

PictureΒασικός στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εισαγωγή της έννοιας και της πράξης της αφαίρεσης και του συμβόλου της. Στο επίπεδο των μαθητών της Α τάξης Δημοτικού οι συνήθεις φυσικές καταστάσεις της αφαίρεσης οι οποίες είναι δυνατό να δοθούν με μορφή προβλήματος είναι οι εξής:

α. Υπόλοιπο: Έχουμε μία αρχική ποσότητα από την οποία αφαιρούμε ένα μέρος και ζητείται να βρεθεί αυτό που έμεινε, δηλαδή το υπόλοιπο.

β. Διαφορά: Έχουμε δύο ποσότητες τις οποίες τις συγκρίνουμε μεταξύ τους και ζητείται να βρεθεί η διαφορά.

γ. Συμπλήρωμα: Έχουμε μία αρχική ποσότητα, μας δίνεται ένα μικρότερο μέρος από αυτή και ζητείται να βρεθεί το συμπλήρωμα, ώστε η μικρή ποσότητα να γίνει όση και η μεγάλη.

πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Φύλλο εργασίας 1

Φύλλο εργασίας 2

Φύλλο εργασίας 3

Φύλλο εργασίας 4

Φύλλο εργασίας 5

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ




παίζω αφαίρεση

Παίζω με την αφαίρεση

ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ…

Ο Αφαιρετώλ είναι ένας σοφός μάγος! Γιατί είναι σοφός; Διαβάστε την ιστορία του και θα μάθετε…

Όταν έδινε μερικά υλικά στη φίλη του την Προσθετώλ για να φτιάξει μαγικά ξόρκια  δυσκολευόταν να υπολογίσει ΑΦΑΙΡΕΤΩΛ1πόσα υλικά του έμεναν και πολλές φορές δεν είχε όσα χρειαζόταν για να κάνει τα δικά του ξόρκια. Επίσης, κουραζόταν πολύ όταν έπρεπε να μετράει ξανά από την αρχή ένα-ένα τα υλικά για να δει πόσα του έχουν μείνει. Έτσι μια μέρα σκέφτηκε κάτι «μαγικό» για να λύσει αυτό το πρόβλημα! Ανακάλυψε ένα τρόπο που τον βοηθούσε πολύ να κάνει αυτούς τους υπολογισμούς… ανακάλυψε την «αφαίρεση«! Με τηναφαίρεση δε χρειάζεται πλέον να μετράει ένα-ένα πόσα υλικά του έμειναν γιατί μπορεί και το υπολογίζει με το μυαλό. Σκέφτεται πόσα υλικά είχε αρχικά, μετά σκέφτεται πόσα έδωσε στη φίλη του και τα αφαιρεί. Έτσι υπολογίζει πόσα του έχουν μείνει. Έδωσε μάλιστα στην αφαίρεση και ένα μαγικό σύμβολο, το μείον ««! Τώρα λοιπόν λέει:
«Είχα 7 βαζάκια φεγγαρόσκονη και έδωσα τα 2 βαζάκια στην Προσθετώλ άρα υπολογίζω 7-2=5 (7 μείον 2 ίσον 5) οπότε μου έμειναν 5 βάζάκια φεγγαρόσκονη».
Τόσο απλό! Δεν είναι μαγικό;

ΑΦΑΙΡΕΤΩΛ2

Η αφαίρεση όμως τον βοήθησε σε κάτι ακόμα…. όταν η Προσθετώλ του λέει ότι έχει περισσότερα υλικά από αυτόν ο Αφαιρετώλ μπορεί με την αφαίρεση να υπολογίσει πόσα περισσότερα έχει εκείνη και να βρει κι εκείνος για να έχουν τα ίδια! Στην αρχή σκέφτεται πόσα έχει η Αφαιρετώλ, μετά σκέφτεται πόσα έχει αυτός και τα αφαιρεί από αυτά της Προσθετώλ και λέει:
«Η Προσθετώλ έχει 6 βαζάκια αστερόσκονη και εγώ έχω μόνο 5 βαζάκια άρα 6-5=1 (6 μείον 5 ίσον 1) οπότε η Προσθετώλ έχει 1 βαζάκι αστερόσκονη περισσότερη από εμένα.»

 

Εκτυπώστε τους σε έγχρωμους: Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΠΡΟΣΘΕΤΩΛ  και  Ο ΜΑΓΟΣ ΑΦΑΙΡΕΤΩΛ

Εκτυπώστε τους ασπρόμαυρους: Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΠΡΟΣΘΕΤΩΛ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ  και  Ο ΜΑΓΟΣ ΑΦΑΙΡΕΤΩΛ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ

 

πηγή: https://dimotikoupaidemata.files.wordpress.com

This entry was posted in Uncategorized by emathima13. Bookmark the permalink.

About emathima13

Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής και κατάγομαι από τα Ιωάννινα. Σκοπός αυτού του site είναι να μπορώ να μοιραστώ εκπαιδευτικό υλικό και ιδέες με γονείς και συναδέλφους, προκειμένου να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά και να τους παρέχουμε δεξιότητες και γνώσεις με πιο αποτελεσματικό και ευχάριστο τρόπο. Ελπίζω και εύχομαι το emathima.gr να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για τον δάσκαλο και το γονιό.

One thought on “Αφαίρεση με αφαιρετέο μικρό αριθμό

  1. Pingback: Μαθηματικά Α τάξη | e-mathima

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *