ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Μάθημα 1ο : Το μήλο της Έριδας
ΣΤΟΧΟΙ
- Να προϊδεαστούν για τη μυθολογική αιτία του Τρωικού πολέμου και να κατανοήσουν τη σχέση που το συνδέει με την κρίση του Πάρη και την αρπαγή της ωραίας Ελένης.
- Να αντιληφθούν την εικόνα που είχαν οι αρχαίοι για τους θεούς τους (ανθρωπομορφισμός)
- Να κατανοήσουν την έννοια έριδα, να τη συσχετίσουν με συνώνυμες και αντίθετες έννοιες και να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
- Να ασκηθούν στην προσέγγιση καταστάσεων και προσώπων με ενσυναίσθηση.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 2ο : Η θυσία της Ιφιγένειας
- Να κατανοήσουν την μυθολογική αιτία που οδήγησε στη θυσία της Ιφιγένειας
- Να γνωρίσουν τους πρωταγωνιστές του μύθου και να τους χαρακτηρίσουν από τα λόγια τους και τις ενέργειές τους και να διαπιστώσουν την υπεροχή του βασιλιά των Μυκηνών.
- Να αξιολογήσουν την συνένωση των Ελλήνων για έναν κοινό σκοπό.
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο τις έννοιες : τιμή, πολιτισμός,
Θυσία, συνεργασία, φιλοπατρία, μάντης
- Να ασχοληθούν σε έναν βαθμό και με την ιστορία της περιοχής τους.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 3ο : Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
- Να γνωρίσουν τους βασικούς ήρωες των Τρώων
- Να χαρακτηρίσουν τους πρωταγωνιστές του μύθου από τις ενέργειές τους
- Να χαρούν το παραμυθικό στοιχείο που εμπεριέχει η ιστορία με τις Οινότροπες
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο έννοιες όπως: τέχνασμα, προνοητικότητα, απερισκεψία, πολιτισμός.
- Να προϊδεαστούν για τη συμμετοχή των θεών που επεμβαίνουν και επηρεάζουν τις εξελίξεις
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 4ο : Ο θυμός του Αχιλλέα
- Να γνωρίσουν τους βασικούς πρωταγωνιστές και να τους ηθογραφήσουν
- Να πληροφορηθούν βασικά στοιχεία για τον Όμηρο και την Ιλιάδα
- Να κατανοήσουν την αλληλεξάρτηση των επεισοδίων του μύθου και να εκτιμήσουν τις συνέπειες που προέκυψαν από τη συμπεριφορά των πρωταγωνιστών
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο έννοιες όπως: οργή, ασέβεια, διχόνοια, ικεσία, μάντης και να διατυπώνουν σχετικές γενικεύσεις.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 5ο : Ο θάνατος του Πάτροκλου
Με το 5ο μάθημα επιδιώκεται η επίτευξη των στόχων που είναι κοινή για όλα τα μαθήματα αλλά και η επίτευξη των εξής στόχων:
- Να συνειδητοποιήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης μετά την απομάκρυνση του Αχιλλέα από την μάχη
- Να γνωρίσουν τους βασικούς πρωταγωνιστές και να τους χαρακτηρίσουν μέσα από τις πράξεις τους.
- Να εκτιμήσουν το μέγεθος της φιλίας των δύο πρωταγωνιστών.
- Να γνωρίσουν στοιχεία υλικού πολιτισμού της εποχής
- Να κατανοήσουν τη διαχρονική σχέση ανθρώπων-ζώων
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο τις έννοιες: φιλία, απερισκεψία, τιμή, ενθουσιασμός και να διατυπώσουν σχετικές γενικεύσεις
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 6ο : Ο Αχιλλέας σκοτώνει τον Έκτορα
- Να γνωρίσουν τους βασικούς πρωταγωνιστές και τις ανθρώπινες πλευρές τους
- Να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους ο Αχιλλέας επέστρεψε στη μάχη
- Να απολαύσουν μία τρυφερή οικογενειακή στιγμή , διάλειμμα μέσα στον όλεθρο του πολέμου
- Να βιώσουν τον πόνο του πατέρα που χάνει το παιδί στον πόλεμο και να προβληματιστούν για την κοινή μοίρα νικητών και ηττημένων.
- Να γνωρίσουν πολιτιστικά στοιχεία της εποχής
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο έννοιες όπως: πολιτισμός, εκδίκηση, συμφορές, συμφιλίωση, ειρήνη και να διατυπώσουν σχετικές γενικεύσεις.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 7ο : Το τέλος του Αχιλλέα
- Να πληροφορηθούν τα συναρπαστικά γεγονότα που αναφέρονται στον μύθο
- Να συμπληρώσουν την ηθογράφηση του Αχιλλέα
- Να γνωρίσουν βασικές αξίες του ηρωικού κώδικα
- Να γνωρίσουν βασικές αξίες του ηρωικού κώδικα
- Να γνωρίσουν πολιτιστικά στοιχεία της εποχής
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο παραμέτρους της έννοιας πολιτισμός, της φράσης «Αχίλλειος πρέρνα» και να διατυπώσουν σχετικές γενικεύσεις
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 8ο : Ο Δούρειος ίππος και η καταστροφή της Τροίας
- Να πληροφορηθούν τα συναρπαστικά γεγονότα που αναφέρονται στην πτώση της Τροίας
- Να γνωρίσουν τους βασικούς πρωταγωνιστές και να τους χαρακτηρίσουν μέσα από τις πράξεις τους
- Να προβληματιστούν σχετικά με την αγριότητα του πολέμου και τις συμφορές που φέρνει και να εκτιμήσουν τα αγαθά της ειρήνης
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο έννοιες , πόλεμος-ειρήνη, τη σημασία της φράσης «Δούρειος Ίππος» και να διατυπώσουν σχετικές γενικεύσεις.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτων: Κατερίνα Καραλή, Κανέλλος Κανελλόπουλος
πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/
και μερικά βίντεο για εμπέδωση και ψυχαγωγεία
Καλησπέρα σας, υπάρχει επαναληπτικό διαγώνισμα γι’ αυτό το κεφάλαιο;
Ευχαριστώ