ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
- Εκμάθηση του αλφάβητου
- Παράλληλα με την άσκηση του Τ.Ε. σελ.68-69 υποδεικνύεται και η αλφαβητική σειρά στο Εικονογραφημένο λεξικό Α-Β-Γ Δημοτικού.
- Οι μαθητές φτιάχνουν το αλφαβητάρι της τάξης, με όποιο θέμα αποφασίσουν και το εικονογραφούν.
- Σε χαρτόνι με γραμμένο το αλφάβητο , οι μαθητές τοποθετούν το όνομά τους σύμφωνα με το αρχικό τους γράμμα δημιουργώντας έτσι έναν αλφαβητικό κατάλογο. Αν θέλουν προσθέτουν και τα τηλέφωνά τους.
- Κυνηγητό στο αλφάβητο, παιχνίδι: Τα παιδιά επιλέγουν ένα θέμα (π.χ. φαγητά ή ρούχαΑπόκριες, πράγματα του σπιτιού) και χωρίζονται σε μικρές ομάδες. Κάθε ομάδα γράφει σε ένα χαρτί το αλφάβητο κάθετα. Προσπαθεί να βρει λέξεις που σχετίζονται με το θέμα και να τις βάλει στη σωστή θέση. Κερδίζει η ομάδα που συμπληρώνει δίπλα στα περισσότερα γράμματα.
- Παιχνίδ με κάρτες: Τα παιδιά κόβουν εικόνες από διάφορα έντυπα (διαφημιστικά φυλλάδια, περιοδικά, εφημερίδες) , οι οποίες να αντιστοιχούν σε λέξεις που αρχίζουν με διαφορετικό κάθε φορά γράμμα . Κολλούν τις εικόνες σε μικρά τετράγωνα χαρτόνια. Σε άλλα μικρά τετράγωνα χαρτόνια τα παιδιά γράφουν με μαρκαδόρο το αρχικό γράμμα μιας λέξης. Το παιχνίδι παίζεται από ομάδες ή δυάδες παιδιών. Ο πρώτος παίχτης ξεκινά ρίχνοντας μία κάρτα με εικόνα. Ο άλλος παίχτης πρέπει να ρίξει μία εικόνα με το αντίστοιχο γράμμα.Συνεχίζεται το παιχνίδι μέχρι να τελειώσουν οι κάρτες. Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού ο κάθε παίχτης λέει το όνομα ή το γράμμα της κάρτας δυνατά. Κερδίζει ο παίχτης που θα έχει επιτυχία σε όλες τις κάρτες.
πηγή: Γλώσσα Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
Πουπουλένια σύννεφα (για αμβλύωπες)
και ένα βιντεάκι…
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Η ορχήστρα (Αλφάβητο)-διαδραστικό παιχνίδι
Pingback: Γλώσσα Α τάξη | e-mathima