Είναι δύσκολο να δοθεί ένας ολοκληρωµένος και πλήρης ορισµός του όρου συναίσθηµα
(emotion) λόγω τις ποικιλίας των συναισθηµατικών καταστάσεων που βιώνουν οι άνθρωποι. Μια
απόπειρα απόδοσης ορισµού θα ήταν πως πρόκειται για την ψυχική κατάσταση που βιώνει το
άτοµο θετικά ή αρνητικά συναισθήµατα ανάλογα µε τις εκάστοτε συνθήκες. Ορισµένοι
ερευνητές θεωρούν ως συναισθήµατα το ενδιαφέρον, τη χαρά, την έκπληξη, τη λύπη, το θυµό,
την ντροπή άλλοι όµως αναφέρονται σε µικτές ψυχικές καταστάσεις όπως η αγάπη που
περιλαµβάνει την χαρά και την αποδοχή, την φιλία που εµπεριέχει την αµοιβαιότητα χαράς και
αποδοχής (Κακαβούλης, 1997: 93).
Εδώ θα βρείτε υλικό για τη συναισθηματική αγωγή των μικρών μας φίλων το οποίο το συλλέξαμε από αξιόλογα site: (http://logotherapeia-ioannina.blogspot.gr/, http://ekpaideusi.blogspot.gr/2009/09/28.html, http://www.akida.info/)
9 φύλλα εργασίας για τα συναισθήματα
Τραγούδια συναισθηματικής αγωγής
Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού
Κατασκευή κούκλας συναισθημάτων
Εύκολη κατασκευή κούκλας των συναισθημάτων!! Χαρά – Λύπη – Φόβος – Θυμός… Η πρωτότυπη ιδέα είναι από το ξενόγλωσσο site: maestra Nella!! #Rodidees
Geplaatst door Rodidees op maandag 28 november 2016
Φύλλα εργασίας για τη συναισθηματική αγωγή (1)
Φύλλα εργασίας για τη συναισθηματική αγωγή (2)
Καρτέλες με τα συναισθήματα (μεταφρασμένες στα ελληνικά)
Ζωγραφίζοντας συναισθήματα στα πρόσωπα
Οδηγίες Χρήσης του Προγράμματος «Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού» |
Βασικά Μαθήματα Δημιουργώντας μια τάξη που ενδιαφέρεταιΔουλεύω σαν ομάδα |
Ενότητα 1 Εγώ – Ένας ξεχωριστός άνθρωπος Η μοναδικότητα μου
|
Ενότητα 2 Ένας από τους πολλούς Ομοιότητα και διαφορά
Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διαλύω, διατηρώ σχέσεις
|
Ενότητα 3 Συναισθήματα και αισθήματα Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτωνΑντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων |
Ενότητα 4 Μαθαίνω καινούριες δεξιότητες Μαθαίνω να ακούω σωστάΜαθαίνω να επικοινωνώ σωστά |
Ενότητα 5 Αντιμετωπίζω προκλήσεις Εισαγωγή στον κριτικό τρόπο σκέψηςΔιακινδυνεύω |
Ενότητα 6 Προσέχω τον εαυτό μου Νοιάζομαι για το σώμα μουΠραγματικότητα ή φαντασίωση
Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό; |
Βιβλιοπροτάσεις για να δουλέψετε τη «Συναισθηματική Αγωγή» :
1. http://www.metaixmio.gr/products/891–.aspx
2. http://www.metaixmio.gr/products/892–.aspx
3. http://www.politeianet.gr/books/o-drakos-tou-fobou-195760
4. http://www.floudas.gr/9/gk_flypagetpl/shopproduct_details/4
5. http://www.picturebooks.gr/el/details_en.asp?id=444
6. http://www.metaixmio.gr/products/1776–.aspx
7. http://www.kedros.gr/product_info.php?products_id=2633
8. http://www.patakis.gr/ViewShopProduct.aspx?Id=588437
9. http://savalas.gr/category/paidika/gilonata-tsoroni-georgiadi/vivlia-pou-xekleidwnoun-ton-sunaisthimatiko-kosmo-twn-paidiwn/
10. http://www.metaixmio.gr/products/2036–.aspx
11. http://www.papasotiriou.gr/product/to-dentro-poi-edine
12. http://www.papasotiriou.gr/product/to-kommati-poi-leipei-sinanta-to-megalo-o
13. http://www.papasotiriou.gr/product/na-soi-po-mia-istoria-851652