Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΓΡΑΦΟΥ ΤΣ τσ

Ορθογραφία: Ο βάτραχος είναι μέσα σε ένα αστείο παπούτσι

……………………………………………………………………….

  • Τα παιδιά συνθέτουν το βιβλίο του τσ
  • Επισημαίνονται οι σύνθετες λέξεις του κειμένου. Αφού καταγράψουν τις λέξεις που ένα τους συνθετικό είναι το χιόνι, τα παιδιά δημιουργούν δικές τους αστείες σύνθετες λέξεις. Με αυτές συνθέτουν μία ιστορία.
  • Με αφορμή τα ρούχα του χιονόδρακου τα παιδιά εξασκούνται στη διάκριση των συμπλεγμάτων τσ και στ μέσα από λεξιλόγιο σχετικό με την ενδυμασία (φουστάνι, φούστα, παπούτσια, κάλτσες, κουστούμι)
  • Άσκηση φωνολογικής επίγνωσης: Ο/η εκπαιδευτικός βοηθά τα παιδιά να διαπιστώσουν την αλλαγή της σημασίας λέξεων με την αντιστροφή των γραμμάτων τ και σ. Για παράδειγμα, πίτσα-πίστα, Λίτσα-λίστα, πάστα-πατσάς. Με τις λέξεις αυτές προτείνεται να συνθέσουν ομαδικά στιχάκια.
  • Οι μαθητές ζωγραφίζουν τον χιονάνθρωπο που περιγράφεται στην άσκηση 2 του Τ.Ε.

πηγή: Γλώσσα Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το δίφθογγο σύμφωνο ΤΣ

Συλλαβική μέθοδος (ΤΣ)

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος

tsanta  ts  ts
καρτέλα τσ                           ΤΣ                          γρήγορη ανάγνωση ΤΣ
sta      st  Χωρίς τίτλο
καρτέλα στ                       ΣΤ                             γρήγορη ανάγνωση ΣΤ

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΜΒΛΥΩΠΕΣ

Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος (για αμβλύωπες)

Συλλαβική μέθοδος (ΤΣ)(για αμβλύωπες)

Το δίφθογγο σύμφωνο ΤΣ(για αμβλύωπες)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΤΣ ΚΑΙ ΣΤ

•Με  το  τσεκούρι  κόψαμε  ξύλα  για  το  τζάκι .
•Η  μητέρα  της  Λίτσας  μαγείρεψε  μελιτζάνες .
•Έδωσα  την  τσαγιέρα  στον  Σταμάτη.
•Η  Λίτσα  έπιασε  ένα  τζιτζίκι .
•Η  Στέλλα  είναι  καλό  κορίτσι .
•Ο  Ανέστης  κάθε  πρωί  πίνει  τσάι .
•Ο  Αποστόλης  αγόρασε   παπούτσια.
•Έβαλα  τα  ρέστα  στην  τσέπη  μου .
•Ο  Σταμάτης  πήγε  στο  τσίρκο .
•Ο  Στέλιος  έκοψε  ξύλα  με  το  τσεκούρι.
•Ένα  περιστέρι  κάθισε  στην  ταράτσα.
•Στην  παρέλαση  ντύθηκα  τσολιάς.

 

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ




 

και ένα βιντεάκι από μία αφήγηση του Διονύση Σαββόπουλου

This entry was posted in Uncategorized and tagged by emathima13. Bookmark the permalink.

About emathima13

Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής και κατάγομαι από τα Ιωάννινα. Σκοπός αυτού του site είναι να μπορώ να μοιραστώ εκπαιδευτικό υλικό και ιδέες με γονείς και συναδέλφους, προκειμένου να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά και να τους παρέχουμε δεξιότητες και γνώσεις με πιο αποτελεσματικό και ευχάριστο τρόπο. Ελπίζω και εύχομαι το emathima.gr να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για τον δάσκαλο και το γονιό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *