Η εποχή του λίθου

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ


Μάθημα 1ο: Παλαιολιθική εποχή

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν την εξελικτική πορεία του ανθρώπου κατά την παλαιολιθική εποχή
  • Να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο του περιβάλλοντος στη ζωή του ανθρώπου
  • Να ερμηνεύσουν την ύπαρξη εργαλείων και οστών στα σπήλαια
  • Να κατανοήσουν την σημασία της ανακάλυψης της φωτιάς στην ανθρώπινη πρόοδο
  • Να αντιληφθούν την ευρηματική ικανότητα του πρώτου ανθρώπου που τον διακρίνει από τα ζώα
  • Να αξιοποιήσουν το εικονογραφικό υλικό, για να εξάγουν συμπεράσματα για τη χρησιμότητα των πρώτων εργαλείων, αλλά και γενικότερα για τον τρόπο ζωής του πρώτου ανθρώπου
  • Να κατακτήσουν ιστορικές έννοιες και όρους όπως : Ιστορία, Προϊστορία, εποχή του λίθου, τροφοσυλλέκτης , κυνηγός , εργαλεία, όπλα, βραχογραφίες
  • Να θαυμάσουν τα πρώτα δείγματα της ανθρώπινης τέχνης και να αντλήσουν πληροφορίες για το περιβάλλον της εποχής.


Ιστορική γραμμή

Α. Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης

Σχεδιάγραμμα μαθήματος


Όταν ο άνθρωπος ήταν τροφοσυλλέκτης
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτος: Κατερίνα Καραλή,  Κανέλλος Κανελλόπουλος

πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/


Οπτικοποιημένο σχεδιάγραμμα μαθήματος (παράλληλη στήριξη)


Ερώτησεις κατανόησης-ΤΡΟΦΟΣΥΛΛΕΚΤΗΣ

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε μία παρουσίαση σχετικά με το μάθημα

Α. Όταν ο άνθρωπος έγινε κυνηγός


Β.Όταν ο άνθρωπος έγινε κυνηγός

επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτος: Κατερίνα Καραλή,  Κανέλλος Κανελλόπουλος

πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/


Οπτικοποιημένο σχεδιάγραμμα μαθήματος (παράλληλη στήριξη)


Ερωτήσεις – Απαντήσεις κατανόησης

Μάθημα 2ο: Νεολιθική εποχή

Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν την μεγάλη αλλαγή που έγινε στην νεολιθική εποχή (παραγωγή της τροφής από τον άνθρωπο μέσω της καλλιέργειας της γης) και τις συνέπειες που είχε
  • Να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν τον άνθρωπο στην οργάνωση των πρώτων οικισμών
  • Να γνωρίσουν τις κυριότερες ασχολίες και την τέχνη του νεολιθικού ανθρώπου
  • Να γνωρίσουν ότι η πρώτη θεότητα που λάτρεψε ο άνθρωπος ήταν η γη και της έδωσε τη μορφή της μητέρας
  • Να κατακτήσουν όρους και έννοιες όπως: γεωργός, κτηνοτρόφος, εργαλεία, οικισμός, τέχνη, ειδώλιο, θεότητα
  • Να εθιστούν στην άντληση ιστορικών πληροφοριών από την παρατήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων
  • Να συσχετίσουν τον τρόπο ζωής του προϊστορικού ανθρώπου με τον σημερινό.

 


2.Νεολιθική εποχή. Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός και κτηνοτρόφος
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτος: Κατερίνα Καραλή,  Κανέλλος Κανελλόπουλος

πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/

Οπτικοποιημένο σχεδιάγραμμα μαθήματος (παράλληλη στήριξη)-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ-ΓΕΩΡΓΟΣ

Ερωτήσεις- Απαντήσεις κατανόησης

Μάθημα 3ο: Η νεολιθική εποχή στην Ελλάδα

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να πληροφορηθούν την ύπαρξη σπουδαίων ευρημάτων της νεολιθικής εποχής στην Ελλάδα και την Κύπρο και να εκτιμήσουν την αξία τους
  • Να εντοπίσουν στον χάρτη τους οικισμούς του Σέσκλου και Διμηνίου
  • Να επισημάνουν και να αξιολογήσουν τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας που χτίστηκαν οι δύο οικισμοί
  • Να αξιοποιήσουν τις εικόνες, για να περιγράψουν έναν οικισμό και να αναφέρουν τα υλικά κατασκευής τους
  • Να κατακτήσουν ιστορικούς όρους και έννοιες όπως: πολιτισμός, αρχαιολόγος, ανασκαφή, αρχαιολογικά ευρήματα, νεολιθική εποχή, τείχη, πλίθες
  • Να συσχετίσουν τον τρόπο ζωής του προϊστορικού ανθρώπου με το σημερινό

πηγή: Ιστορία Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου


3.Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτος: Κατερίνα Καραλή,  Κανέλλος Κανελλόπουλος

πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/


3. Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα_ οπτικοποιημένο σχεδιάγραμμα


Η Νεολιθική εποχή στην Ελλάδα-ΠΕΡΙΛΗΨΗ


Ερωτήσεις- Απαντήσεις κατανόησης


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ (έγχρωμο)
Επαναληπτικό διαγώνισμα

κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα
Picture

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *