Οι περιπέτειες του Οδυσσέα

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

Picture Μάθημα 1ο : Στους Κίκονες, στους Λωτοφάγους και στους Κύκλωπες

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν τις περιπέτειες του Οδυσσέα μετά την άλωση της Τροίας , σε χρονογραφική συνέχεια
  • Να επισημάνουν ομοιότητες με τη νεοελληνική παράδοση
  • Να κατανοήσουν την δίψα για γνώση του Οδυσσέα, όπως αυτή εκδηλώνεται στη χώρα των Κικόνων, των Λωτοφάγων και των Κυκλώπων
  • Να γνωρίσουν τον Πολύφημο ως αντιπροσωπευτικό τύπο της απολίτιστης κοινωνίας των Κυκλώπων
  • Να ηθογραφήσουν τον Οδυσσέα και να επιβεβαιώσουν βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματά του.
  • Να κατανοήσουν ότι η δύναμη του νου μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την ωμή βία

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Μάθημα 2ο: Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να κατανοήσουν την συμπεριφορά των συντρόφων και το ήθος του Οδυσσέα
  • Να διαπιστώσουν τη σχέση του Οδυσσέα με τους συντρόφους του
  • Να κατανοήσουν πως ο Οδυσσέας αντιμετωπίζει εξωανθρώπινες δυνάμεις

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Μάθημα 3ο: Στον Άδη, στις Σειρήνες, στη Σκύλα και τη Χάρυβδη

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να κατανοήσουν τη σημασία του χρησμού του Τειρεσία για το νόστο του Οδυσσέα
  • Να γνωρίσουν στοιχεία του πολιτισμού των αρχαίων
  • Να γνωρίσουν τον μύθο του Σίσυφου

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Μάθημα 4ο: Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να κατανοήσουν τη «νήπια» και ασεβή συμπεριφορά των συντρόφων
  • Να κατανοήσουν την ανθρωπομορφική αντίληψη των αρχαίων για τους θεούς και τη σχέση ανθρώπων-θεών
  • Να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά της Καλυψώς και του Οδυσσέα σε σχέση με την απόφαση των θεών
  • Να αξιολογήσουν την απόφαση του Οδυσσέα να αρνηθεί την αθανασία και να προτιμήσει τα βάσανα της επιστροφής
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της συνάντησης Οδυσσέα-Ναυσικάς για την τελική σωτηρία του
  • Να γνωρίσουν πτυχές του πολιτισμού των αρχαίων

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Μάθημα 5ο: Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να γνωρίσουν τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο και πως αυτός εξυπηρετεί την προετοιμασία της μνηστηροφονίας
  • Να γνωρίσουν την ιστορία του Άργου και να κατανοήσουν τον δεσμό ανθρώπου-ζώου
  • Να αντιληφθούν την υβριστική συμπεριφορά των μνηστήρων
  • Να γνωρίσουν τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από την Ευρύκλεια
  • Να γνωρίσουν τον θεσμό της ομηρικής φιλοξενίας
  • Να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των κεντρικών προσώπων

 Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Μάθημα 6ο : Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να κατανοήσουν πως ο αγώνας τόξου μεταβάλλεται σε προετοιμασία της μνηστηροφονίας
  • Να κατανοήσουν τη συμπεριφορά της Πηνελόπης και των προσώπων που αναγνώρισαν ήδη των Οδυσσέα
  • Να γνωρίσουν την μνηστηροφονία και τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από την Πηνελόπη και τον Λαέρτη
  • Να γνωρίσουν το τέλος του έπους με την αποκατάσταση της τάξης στην Ιθάκη και την επιβολή της ειρήνης.

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

Picture

Επαναληπτικό μάθημα για τις ενότητες 5 και 6

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο τις έννοιες μύθος, γεγονός, πραγματικότητα
  • Να κατανοήσουν , σε ένα βαθμό, ότι πίσω από το μύθο του Τρωικού πολέμου κρύβεται η ιστορική αλήθεια
  • Να ανασυνδέσουν δημιουργικά στοιχεία από τα επιμέρους μαθήματα
  • Να συμπληρώσουν τυχόν κενά και ελλείψεις που υπάρχουν
  • Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα
  • Να προετοιμαστούν για την εκπόνηση απλού σχεδίου εργασίας για τον Τρωικό πόλεμο και τις περιπέτειες του Οδυσσέα

επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτων: Κατερίνα Καραλή,  Κανέλλος Κανελλόπουλος

πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/

 

πηγή: Ιστορία Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου

Επαναληπτικό διαγώνισμα

               Αποτέλεσμα εικόνας για Ζωγραφίζω την Οδύσσεια

ΟΔΥΣΣΕΙΑ -διαδραστικό παιχνίδι                                           Ζωγραφίζω την Οδύσσεια
πηγή: http://mia4sthneapolh.blogspot.gr/


One thought on “Οι περιπέτειες του Οδυσσέα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *