ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Μάθημα 1ο : Στους Κίκονες, στους Λωτοφάγους και στους Κύκλωπες
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν τις περιπέτειες του Οδυσσέα μετά την άλωση της Τροίας , σε χρονογραφική συνέχεια
- Να επισημάνουν ομοιότητες με τη νεοελληνική παράδοση
- Να κατανοήσουν την δίψα για γνώση του Οδυσσέα, όπως αυτή εκδηλώνεται στη χώρα των Κικόνων, των Λωτοφάγων και των Κυκλώπων
- Να γνωρίσουν τον Πολύφημο ως αντιπροσωπευτικό τύπο της απολίτιστης κοινωνίας των Κυκλώπων
- Να ηθογραφήσουν τον Οδυσσέα και να επιβεβαιώσουν βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματά του.
- Να κατανοήσουν ότι η δύναμη του νου μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την ωμή βία
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 2ο: Στον Αίολο, στους Λαιστρυγόνες και στο νησί της Κίρκης
ΣΤΟΧΟΙ
- Να κατανοήσουν την συμπεριφορά των συντρόφων και το ήθος του Οδυσσέα
- Να διαπιστώσουν τη σχέση του Οδυσσέα με τους συντρόφους του
- Να κατανοήσουν πως ο Οδυσσέας αντιμετωπίζει εξωανθρώπινες δυνάμεις
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 3ο: Στον Άδη, στις Σειρήνες, στη Σκύλα και τη Χάρυβδη
ΣΤΟΧΟΙ
- Να κατανοήσουν τη σημασία του χρησμού του Τειρεσία για το νόστο του Οδυσσέα
- Να γνωρίσουν στοιχεία του πολιτισμού των αρχαίων
- Να γνωρίσουν τον μύθο του Σίσυφου
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 4ο: Στο νησί του Ήλιου, στο νησί της Καλυψώς και στο νησί των Φαιάκων
ΣΤΟΧΟΙ
- Να κατανοήσουν τη «νήπια» και ασεβή συμπεριφορά των συντρόφων
- Να κατανοήσουν την ανθρωπομορφική αντίληψη των αρχαίων για τους θεούς και τη σχέση ανθρώπων-θεών
- Να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά της Καλυψώς και του Οδυσσέα σε σχέση με την απόφαση των θεών
- Να αξιολογήσουν την απόφαση του Οδυσσέα να αρνηθεί την αθανασία και να προτιμήσει τα βάσανα της επιστροφής
- Να κατανοήσουν τη σημασία της συνάντησης Οδυσσέα-Ναυσικάς για την τελική σωτηρία του
- Να γνωρίσουν πτυχές του πολιτισμού των αρχαίων
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 5ο: Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από τον Τηλέμαχο και πως αυτός εξυπηρετεί την προετοιμασία της μνηστηροφονίας
- Να γνωρίσουν την ιστορία του Άργου και να κατανοήσουν τον δεσμό ανθρώπου-ζώου
- Να αντιληφθούν την υβριστική συμπεριφορά των μνηστήρων
- Να γνωρίσουν τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από την Ευρύκλεια
- Να γνωρίσουν τον θεσμό της ομηρικής φιλοξενίας
- Να κατανοήσουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των κεντρικών προσώπων
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Μάθημα 6ο : Ο Οδυσσέας σκοτώνει τους μνηστήρες
ΣΤΟΧΟΙ
- Να κατανοήσουν πως ο αγώνας τόξου μεταβάλλεται σε προετοιμασία της μνηστηροφονίας
- Να κατανοήσουν τη συμπεριφορά της Πηνελόπης και των προσώπων που αναγνώρισαν ήδη των Οδυσσέα
- Να γνωρίσουν την μνηστηροφονία και τον αναγνωρισμό του Οδυσσέα από την Πηνελόπη και τον Λαέρτη
- Να γνωρίσουν το τέλος του έπους με την αποκατάσταση της τάξης στην Ιθάκη και την επιβολή της ειρήνης.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
Επαναληπτικό μάθημα για τις ενότητες 5 και 6
ΣΤΟΧΟΙ
- Να προσεγγίσουν με απλό τρόπο τις έννοιες μύθος, γεγονός, πραγματικότητα
- Να κατανοήσουν , σε ένα βαθμό, ότι πίσω από το μύθο του Τρωικού πολέμου κρύβεται η ιστορική αλήθεια
- Να ανασυνδέσουν δημιουργικά στοιχεία από τα επιμέρους μαθήματα
- Να συμπληρώσουν τυχόν κενά και ελλείψεις που υπάρχουν
- Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα
- Να προετοιμαστούν για την εκπόνηση απλού σχεδίου εργασίας για τον Τρωικό πόλεμο και τις περιπέτειες του Οδυσσέα
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτων: Κατερίνα Καραλή, Κανέλλος Κανελλόπουλος
πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/
πηγή: Ιστορία Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
ΟΔΥΣΣΕΙΑ -διαδραστικό παιχνίδι Ζωγραφίζω την Οδύσσεια
πηγή: http://mia4sthneapolh.blogspot.gr/
Τελειο βοήθημα για τα παιδια ….συγχαρητήρια!!!!!