ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (ΠΑΡΑΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ)
Ορθογραφία: 1η Θα γίνω φίλος με το γλάρο, τον κάβουρα, τον αχινό, τον αστερία και το χελωνάκι. (Από το πλαίσιο με το γλωσσικό φαινόμενο, σελ. 72 του Β.Μ.)
2η Το σκυλάκι είδε ένα χταπόδι που κρυβόταν στο βυθό.
- Το κείμενο είναι πληροφοριακό. Τα παιδιά εντοπίζουν, αξιολογούν και οργανώνουν τις πληροφορίες που χρειάζονται προκειμένου να απαντήσουν στις ασκήσεις 1 και 2 του Τ.Ε.
- Προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν το μέγεθος της θαλάσσιας χελώνας, ο/η εκπαιδευτικός συγκρίνει το μήκος της χελώνας με το ύψος των παιδιών της Α τάξης. Το μήκος του καβουκιού μίας θαλάσσιας χελώνας είναι περίπου 90 εκ.
- Κατασκευάζουν ομαδικά ένα μεγάλο επιδαπέδιο ή επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα τη ζωή της θαλάσσιας χελώνας. Τα παιδιά φτιάχνουν πιόνια – χελώνες από πλαστελίνη ή πηλό, καθώς και ένα μεγάλο χάρτινο ζάρι. Σε χαρτί του μέτρου, χαρτόνι ή ελαιόπανο σχεδιάζουν ένα μεγάλο δρόμο που ελίσσεται. Τον χωρίζουν σε μεγάλα αριθμημένα τετράγωνα (προτεινόμενος αριθμός 20). Σε κάθε τετράγωνο υπάρχει μία διαφορετική πληροφορία για τη θαλάσσια χελώνα, καθώς και μία εντολή. Για παράδειγμα, στη θέση 5 μπορεί να είναι γραμμένο : Στην παραλία κάποιος έβαλε πολύ δυνατή μουσική. Πήγαινε 2 τετράγωνα πίσω. Στη θέση 3 : Είναι νύχτα και η παραλία είναι έρημη. Παίξε ξανά. Εκπαιδευτικός και παιδιά διαμορφώνουν μαζί τα κείμενα και τους κανόνες του παιχνιδιού τους οποίους και καταγράφουν.
- Πριν γράψουν τα παιδιά την άσκηση 2 στο Τ.Ε , καλό είναι να προηγηθεί στην τάξη συζήτηση κατά την οποία θα καταγραφούν στον πίνακα λέξεις-κλειδιά του κύκλου της ζωής της χελώνας καρέττα-καρέττα με χρονική σειρά.
- Κατά τη συμπλήρωση της άσκησης 5, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να συμβουλευτούν την άσκηση 4 για την ορθογραφία των λέξεων.
πηγή: βιβλίο δασκάλου, Γλώσσα Α τάξη