ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν την εξελικτική πορεία του ανθρώπου κατά την παλαιολιθική εποχή
- Να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο του περιβάλλοντος στη ζωή του ανθρώπου
- Να ερμηνεύσουν την ύπαρξη εργαλείων και οστών στα σπήλαια
- Να κατανοήσουν την σημασία της ανακάλυψης της φωτιάς στην ανθρώπινη πρόοδο
- Να αντιληφθούν την ευρηματική ικανότητα του πρώτου ανθρώπου που τον διακρίνει από τα ζώα
- Να αξιοποιήσουν το εικονογραφικό υλικό, για να εξάγουν συμπεράσματα για τη χρησιμότητα των πρώτων εργαλείων, αλλά και γενικότερα για τον τρόπο ζωής του πρώτου ανθρώπου
- Να κατακτήσουν ιστορικές έννοιες και όρους όπως : Ιστορία, Προϊστορία, εποχή του λίθου, τροφοσυλλέκτης , κυνηγός , εργαλεία, όπλα, βραχογραφίες
- Να θαυμάσουν τα πρώτα δείγματα της ανθρώπινης τέχνης και να αντλήσουν πληροφορίες για το περιβάλλον της εποχής.
Σχεδιάγραμμα μαθήματος
επιμέλεια ύλης σχεδιαγραμμάτος: Κατερίνα Καραλή, Κανέλλος Κανελλόπουλος
πηγή: http://tetartitaxi.weebly.com/
Μάθημα 2ο: Νεολιθική εποχή
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν την μεγάλη αλλαγή που έγινε στην νεολιθική εποχή (παραγωγή της τροφής από τον άνθρωπο μέσω της καλλιέργειας της γης) και τις συνέπειες που είχε
- Να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν τον άνθρωπο στην οργάνωση των πρώτων οικισμών
- Να γνωρίσουν τις κυριότερες ασχολίες και την τέχνη του νεολιθικού ανθρώπου
- Να γνωρίσουν ότι η πρώτη θεότητα που λάτρεψε ο άνθρωπος ήταν η γη και της έδωσε τη μορφή της μητέρας
- Να κατακτήσουν όρους και έννοιες όπως: γεωργός, κτηνοτρόφος, εργαλεία, οικισμός, τέχνη, ειδώλιο, θεότητα
- Να εθιστούν στην άντληση ιστορικών πληροφοριών από την παρατήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων
- Να συσχετίσουν τον τρόπο ζωής του προϊστορικού ανθρώπου με τον σημερινό.
Μάθημα 3ο: Η νεολιθική εποχή στην Ελλάδα
ΣΤΟΧΟΙ
- Να πληροφορηθούν την ύπαρξη σπουδαίων ευρημάτων της νεολιθικής εποχής στην Ελλάδα και την Κύπρο και να εκτιμήσουν την αξία τους
- Να εντοπίσουν στον χάρτη τους οικισμούς του Σέσκλου και Διμηνίου
- Να επισημάνουν και να αξιολογήσουν τα χαρακτηριστικά της τοποθεσίας που χτίστηκαν οι δύο οικισμοί
- Να αξιοποιήσουν τις εικόνες, για να περιγράψουν έναν οικισμό και να αναφέρουν τα υλικά κατασκευής τους
- Να κατακτήσουν ιστορικούς όρους και έννοιες όπως: πολιτισμός, αρχαιολόγος, ανασκαφή, αρχαιολογικά ευρήματα, νεολιθική εποχή, τείχη, πλίθες
- Να συσχετίσουν τον τρόπο ζωής του προϊστορικού ανθρώπου με το σημερινό
πηγή: Ιστορία Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα