Στην προηγούμενη τάξη οι μαθητές διδάχθηκαν την πράξη της αφαίρεσης διψήφιων αριθμών με κρατούμενο και χωρίς κρατούμενο. Διδάχθηκαν επίσης αφαιρέσεις δεκάδων από εκατοντάδων. Στο παρόν κεφάλαιο θα κάνουμε επανάληψη σε όσα διδάχθηκαν οι μαθητές σε προηγούμενη τάξη σχετικά με την αφαίρεση. Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι να καταστούν ικανοί οι μαθητές να :
- αντιμετωπίσουν καταστάσεις από την καθημερινή ζωή που απαιτούν πράξεις αφαίρεσης με διψήφιους αριθμούς και με δεκάδες και εκατοντάδες τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν νοερά αφαιρέσεις διψήφιων αριθμών και εκατοντάδων και δεκάδων τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν γραπτά και οριζόντια αφαιρέσεις διψήφιων αριθμών χωρίς κρατούμενο και με κρατούμενο.
- εκτελούν γραπτά οριζόντιες αφαιρέσεις εκατοντάδων και δεκάδων τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν γραπτά και κάθετα τον αλγόριθμο της αφαίρεσης διψήφιων αριθμών με κρατούμενο και χωρίς κρατούμενο.
- αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπου η αφαίρεση εμφανίζεται με τις τρεις διαφορετικές μορφές: διαφορά, συμπλήρωμα και υπόλοιπο.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
Φύλλο εργασίας 6
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ