Σε προηγούμενο κεφάλαιο εισαγάγαμε στους μαθητές την έννοια του πολλαπλασιασμού με τη διαδικασία της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης, χρησιμοποιώντας εμπειρικές καταστάσεις οι οποίες ήταν οικείες στο σύνολο των παιδιών. Στο μάθημα αυτό θα συνεχίσουμε την εξάσκηση των μαθητών σε καταστάσεις πολλαπλασιασμού χρησιμοποιώντας τον όρο φορές και όχι το σύμβολο x. Θα ασκήσουμε επίσης τους μαθητές σε καταστάσεις μοιρασιάς. Πιο συγκεκριμένα μεταξύ των βασικών στόχων περιλαμβάνονται οι εξής:
- η εισαγωγή των μαθητών σε στοιχειώδεις καταστάσεις πολλαπλασιασμού, κατά τις οποίες ο πολλαπλασιασμός αντιμετωπίζεται ως επαναλαμβανόμενη πρόσθεση
- η ενασχόληση με καταστάσεις επανάληψης που αναφέρονται στην άμεση εμπειρία του παιδιού, όπως είναι το παραμύθι με τα 3 γουρουνάκια, οι 4 ρόδες του αυτοκινήτου κτλ.
- η ενασχόληση με τα πολλαπλάσια του 3 και 4
- η περαιτέρω άσκηση των μαθητών στην προφορική αρίθμηση ανά 3 και 4
- η άσκηση των μαθητών σε εμπειρικές καταστάσεις μοιρασιάς σε ίσα μέρη
πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου
Pingback: Μαθηματικά Α τάξη | e-mathima