Σε προηγούμενα κεφάλαια σχετικά με τον πολλαπλασιασμό, οι μαθητές ασκήθηκαν στην προπαίδεια και γενικά στις πολλαπλασιαστικές καταστάσεις. Στο παρόν κεφάλαιο θα προχωρήσουμε σε πολλαπλασιασμούς διψήφιου αριθμού με μονοψήφιο. Προφανώς δε πρόκειται για το γραπτό αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού, τον οποίο θα προσεγγίσουμε σταδιακά, αλλά για πράξεις που γίνονται νοερά ως επέκταση της διδαγμένης μέχρι τώρα προπαίδειας. Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι να καταστούν οι μαθητές ικανοί να:
- αντιμετωπίσουν καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες απαιτούνται πράξεις πολλαπλασιασμού διψήφιων με μονοψήφιους αριθμούς.
- χρησιμοποιούν με άνεση την προπαίδεια.
- Βρίσκουν τα γινόμενα με το 11, το 12 και το 13 ως επέκταση των στηλών της προπαίδειας.
- αναλύουν διψήφιους και τριψήφιους αριθμούς σε άθροισμα εκατοντάδων, δεκάδων και μονάδων και να αντιλαμβάνονται τις εκατοντάδες και τις δεκάδες ως γινόμενα του 100 και του 10 αντίστοιχα..
- εφαρμόζουν σε αθροίσματα με τριψήφιους και διψήφιους την παραπάνω επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου