ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΓΡΑΦΟΥ ΤΣ τσ
Ορθογραφία: Ο βάτραχος είναι μέσα σε ένα αστείο παπούτσι
……………………………………………………………………….
- Τα παιδιά συνθέτουν το βιβλίο του τσ
- Επισημαίνονται οι σύνθετες λέξεις του κειμένου. Αφού καταγράψουν τις λέξεις που ένα τους συνθετικό είναι το χιόνι, τα παιδιά δημιουργούν δικές τους αστείες σύνθετες λέξεις. Με αυτές συνθέτουν μία ιστορία.
- Με αφορμή τα ρούχα του χιονόδρακου τα παιδιά εξασκούνται στη διάκριση των συμπλεγμάτων τσ και στ μέσα από λεξιλόγιο σχετικό με την ενδυμασία (φουστάνι, φούστα, παπούτσια, κάλτσες, κουστούμι)
- Άσκηση φωνολογικής επίγνωσης: Ο/η εκπαιδευτικός βοηθά τα παιδιά να διαπιστώσουν την αλλαγή της σημασίας λέξεων με την αντιστροφή των γραμμάτων τ και σ. Για παράδειγμα, πίτσα-πίστα, Λίτσα-λίστα, πάστα-πατσάς. Με τις λέξεις αυτές προτείνεται να συνθέσουν ομαδικά στιχάκια.
- Οι μαθητές ζωγραφίζουν τον χιονάνθρωπο που περιγράφεται στην άσκηση 2 του Τ.Ε.
πηγή: Γλώσσα Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
καρτέλα τσ ΤΣ γρήγορη ανάγνωση ΤΣ
καρτέλα στ ΣΤ γρήγορη ανάγνωση ΣΤ
>
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΜΒΛΥΩΠΕΣ
Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος (για αμβλύωπες)
Συλλαβική μέθοδος (ΤΣ)(για αμβλύωπες)
Το δίφθογγο σύμφωνο ΤΣ(για αμβλύωπες)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΤΣ ΚΑΙ ΣΤ
•Με το τσεκούρι κόψαμε ξύλα για το τζάκι .
•Η μητέρα της Λίτσας μαγείρεψε μελιτζάνες .
•Έδωσα την τσαγιέρα στον Σταμάτη.
•Η Λίτσα έπιασε ένα τζιτζίκι .
•Η Στέλλα είναι καλό κορίτσι .
•Ο Ανέστης κάθε πρωί πίνει τσάι .
•Ο Αποστόλης αγόρασε παπούτσια.
•Έβαλα τα ρέστα στην τσέπη μου .
•Ο Σταμάτης πήγε στο τσίρκο .
•Ο Στέλιος έκοψε ξύλα με το τσεκούρι.
•Ένα περιστέρι κάθισε στην ταράτσα.
•Στην παρέλαση ντύθηκα τσολιάς.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
και ένα βιντεάκι από μία αφήγηση του Διονύση Σαββόπουλου