ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
Μάθημα 1ο: Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τους τρόπους με τους οποίους οι Ρωμαίοι κυριάρχησαν στην Ελλάδα και διοίκησαν τους Έλληνες.
- Να κρίνουν τις ενέργειες των κατακτητών και τις αντιδράσεις των Ελλήνων.
- Να κατανοήσουν τη σημασία των ιστορικών εννοιών: πολεμική κατάκτηση, υποταγή, λεηλασία, θρίαμβος, διακυβέρνηση.
- Να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα της ενσυναίσθησης (μεταφοράς στη θέση του άλλου).
Μάθημα 2ο: Οι Έλληνες “κατακτούν” τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν οι μαθητές τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό, μέσα από τα δημιουργήματά του.
- Να εκτιμήσουν τη συνεισφορά των Ελλήνων στη δημιουργία του ελληνορωμαϊκού πολιτισμού.
- Να δείξουν ενδιαφέρον για τα μνημεία που σώζονται από τη ρωμαϊκή εποχή, ιδιαίτερα στον τόπο τους.
Εικονική περιήγηση στο Πάνθεον της Ρώμης
Μάθημα 3ο: Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΣΤΟΧΟΙ
- Να προσδιορίσουν οι μαθητές το χώρο της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και να κατανοήσουν τον πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα.
- Να επισημάνουν τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της επέκτασης και τα προβλήματα διοίκησης της κοσμοκρατορίας.
- Να κατανοήσουν το ρόλο που έπαιζαν η ειρήνη, η ασφάλεια, η δικαιοσύνη και η τεχνολογική ανάπτυξη στην πρόοδο της αυτοκρατορίας.
Μάθημα 4ο: Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
ΣΤΟΧΟΙ
- Να γνωρίσουν οι μαθητές στοιχεία από την καθημερινή ζωή και τη δραστηριότητα των Ρωμαίων στην πόλη και στην ύπαιθρο.
- Να συσχετίσουν τον τρόπο της ζωής των Ρωμαίων με το σημερινό.
- Να «μεταβούν» στην εποχή που πραγματεύονται και στη θέση προσώπων που ζούσαν τότε (ενσυναίσθηση).
Εικονική περιήγηση στο Κολοσσαίο
πηγή:Ιστορία Ε τάξης, βιβλίο δασκάλου
Επαναληπτικό διαγώνισμα
Απαντήσεις του επαναληπτικού διαγωνίσματος