ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Ο/η εκπαιδευτικός υποδεικνύει στη λέξη παιδιά την εναλλαγή των γραμμάτων α και ι και τη διαφορετική τους προφορά λόγω της αντιμετάθεσης. Άλλα παρόμοια παραδείγματα παιδίατρος, παιχνίδια.
- Γίνεται συνειδητή η επεξεργασία του ενικού αριθμού του ρήματος είμαι.
- Επισημαίνεται η ορθογραφία της παθητικής ρηματικής κατάληξης -μαι.
- Επισήμανση της διαφοράς γραφής από την προφορά της λέξης καινούριος. Ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να φέρει και άλλα παραδείγματα όπως τις λέξεις χέρια, μαχαίρια κτλ.
Ορθογραφία: Ονομάζομαι Μολύβιος και όλο παίζω.
- Τα παιδιά συνθέτουν το βιβλίο του αι.
- Οι μαθητές φέρνουν στην τάξη το αγαπημένο του παιχνίδι και συζητούν για αυτό. Στη συνέχεια φτιάχνουν ένα αλφαβητάριο παιχνιδιών.
πηγή: Γλώσσα Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
καρτέλα αι AI γρήγορη ανάγνωση ΑΙ
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΜΒΛΥΩΠΕΣ
είμαι – είσαι-είναι (για αμβλύωπες)
Ενας καινούριος μαθητής (για αμβλύωπες)
Προτάσεις με το αι
•Τα παιδιά παίζουν στην παιδική χαρά .
• Σήμερα έχουμε ωραίο καιρό .
•Η Αιμιλία κάθεται στον καναπέ .
•Πηγαίνω περίπατο με την Καίτη .
•Η Μαίρη φοβάται τα φίδια .
•Τα παιδιά έμαθαν την αφαίρεση .
•Το καλοκαίρι πηγαίνουμε διακοπές .
•Ο Αιμίλιος μας χαιρέτησε κι έφυγε .
•Η Αιμιλία και η Καίτη ανεβαίνουν στο βουνό.
•Με το μαχαίρι κόψαμε το ψωμί.
•Τα παιδιά χαιρετούν τη σημαία.
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Το αίνιγμα Το δίφθογγο αι Σκανταλιές
πηγή:www.jele.gr www.stintaxi.com Ξεκούρδιστη τάξη