Εισαγωγή στη συμμετρία

ΣΤΟΧΟΙ

Βασικός στόχος του μαθήματος αυτού είναι μία πρώτη επαφή των μαθητών με αντικείμενα, εικόνες και σχήματα που είναι συμμετρικά ως προς τον άξονα.Με την επαφή αυτή και τις δικές μας επισυνάψεις επιδιώκουμε να καθοδηγήσουμε τους μαθητές στον εντοπισμό της συμμετρίας και της παρατήρησης του άξονα συμμετρίας. Παράλληλα, εξηγούμε στους μαθητές πως να συμπληρώνουν με απλό τρόπο (διαφανές χαρτί, καρμπόν κτλ) το συμπληρωματικό μέρος του σχήματος, ώστε να γίνει συμμετρικό. Με τις δραστηριότητες που προτείνουμε θέλουμε να δείξουμε στους μαθητές ότι οι εικόνες που έχουν έναν άξονα συμμετρίας σχηματίζονται από δύο μέρη, τα οποία ταυτίζονται πλήρως, όταν διπλώσουμε το χαρτί κατά μήκος του άξονα συμμετρίας. Στην αρχή ο έλεγχος του άξονα συμμετρίας γίνεται με το δίπλωμα του χαρτιού. Στη συνέχεια όμως πρέπει οι μαθητές απλώς να το φαντάζονται για να ελέγχουν αν ένα σχήμα είναι συμμετρικό ή όχι.

Πρέπει βέβαια να προσέξουμε, ώστε να μην επιβαρύνουμε τους μαθητές με ειδικούς όρους. <μπορούμε ασφαλώς να χρησιμοποιήσουμε τη φράση “είναι συμμετρικό με…” και να ζητούμε από τους μαθητές να καταφεύγουν στη χρήση της, ωστόσο ο όρος “άξονα συμμετρίας” είναι πολύ ειδικός και καλό είναι προς το παρών να μη τον χρησιμοποιούμε.Αντί αυτού μπορούμε να χρησιμοποιούμε τη διατύπωση ” η γραμμή που το χωρίζει στη μέση” ή κάποια άλλη φράση οικεία και προσιτή στα παιδιά

πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου

Φύλλο εργασίας 1

πηγή εικόνες: http://www.greatschools.org/worksheets-activities/5608-monster-symmetry.gs

 ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Ζωγράφισε σχεδιάκια και δες τα συμμετρικά τους


This entry was posted in Uncategorized and tagged , , by emathima13. Bookmark the permalink.

About emathima13

Είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής και κατάγομαι από τα Ιωάννινα. Σκοπός αυτού του site είναι να μπορώ να μοιραστώ εκπαιδευτικό υλικό και ιδέες με γονείς και συναδέλφους, προκειμένου να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά και να τους παρέχουμε δεξιότητες και γνώσεις με πιο αποτελεσματικό και ευχάριστο τρόπο. Ελπίζω και εύχομαι το emathima.gr να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για τον δάσκαλο και το γονιό.

3 thoughts on “Εισαγωγή στη συμμετρία

  1. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ !!!! ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ , ΘΑ ΣΟΥ ΤΑ ……. ΚΛΕΨΟΥΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ , ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ , ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !!!!!!!!!!!!

  2. Pingback: Μαθηματικά Α τάξη | e-mathima

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *